keskiviikko 14. toukokuuta 2014

Teippiä polveen ja linimenttiä selkään!

Hello everyone!

Otsikko kertoo aika paljon, mitä kropalleni kuuluu! Polven puolesta oikeastaan kaikki on hyvin, eikä ole mitään särkyä tms, mutta selkä sen sijaan oireili hieman tässä muutama päivä sitten.


Ostin vähän aikaa sitten Intersportista itselleni kinesioteippiä, sillä en viitsi koko ajan poikaystävän teippiä lainata polveen, ja kokeilin itte laittaa ekaa kertaa ilman Samia, koko polvea tukevan kinesioteippauksen. Tämän teippauksen olen katsonut aina youtubesta ja alla videoa. 


Tämä teippaus on osoittautunut kaikista parhaimmaksi omalle polvelle, sillä saan niin ikään kuin lisänivelsiteet varsinkin sisäpuolelle polvea. Tällä teippauksella pystyn hyvin kyykkään sinne 55kg asti ja prässilläkin sinne 140kg asti. Mutta kun aletaan kovilla painoilla tekemään, niin tämän päälle on hyvä laittaa lisäksi polvituki, ihan vaan varmistaan ettei käy kuinkaan.


Paljon olen yrittänyt polvitukea jättää pois, jotta jalka vahvistuu ittekseen, eikä pääse tuen ansiosta niin helpolla. Joten jos teen pienemmillä painoilla jätän polvituen ja pois ja teippu riittää oikein hyvin ;)
Selän kanssa olen vihdoin päässyt sellaiseen vaiheeseen, että voin jopa tehdä kovempaa alataljalla selkää ja kulmasoutua. Minulla meni viime kesänä alaselkä, jonka palauttaminen normaaliin on kestänyt todella kauan, ja alaselkää en voi rasittaa niin paljon, sillä tarvitsen sitä tallihommissakin.

Nyt vihdoin uskalsin , tietenkin vyö selässä, tehdä alataljaa ja kokeilin tehdä 50kg:lla ja sain hyvin 10 toistoa,  joten kyllä minä täastä! Kulmasoutua uskalsin tehdä myös ja tein 30kg:lla 10 toistoa. Heti huomasin seuraavana päivänä jalkatreenin jälkeen, että selkä taisi hieman ottaa itteensä, mutta runsaan venyttelyn jälkeen sain sitä hieman auki ja yöksi laitoin hevosten linimenttiä,  eli se kylmä-lämmittää lihasta ja helpottaa yöksi nukkumista :)! Tätä olen käyttänyt myös ranteisiin (niissä ihanat rasitusvammat, kiitos lannan siivoaminen tallilla!).


Mutta nyt kroppa on kaikin puolin kunnossa! Selkä ei vaivaa ja sain uuden treeniohjelmankin täksi kuuksi ja saan tehdä 2x viikkoon jalkoja! ,) ihanaa! Rakastan jalkatreenejä! Pro valokuvaajani Anniina pääsee kuvaan minua todennäköisesti viikolla salille, niin saatte taas hyviä kuvia ja tällä kertaa kunnon treenistä! ;)

Tässä alla muuten mun lemppari proteiinipitoisia "herkkuja". Aina välillä mulle tulee todella kauhee himo syödä jotain "hyvää" ja sorrun sitten näihin, toisaalta mielummin noita, kun sipsiä tai suklaata. Niitä kun ei saa kun kerran viikkoon napostella! Noita Fastin snacks sipsejä syön silloin tällöin, en siis joka viikko näitä syö, kun ei aina tee mieli, mutta tuo Paprikka maku oli ihan super hyvää! Ja vieressä AINO minun makuuni hyvä proteiinipatukka. Näitä voisin syödä vaikka kuinka monta! :)

p.s. Salivaatteista postaus on aika hyvällä mallilla, kun olen melkein kaikki vaatteet saanut kasaan joten kohta niistä lisää! 


Hyviä treenejä kaikille!

4 kommenttia:

  1. Näppärä juttu toi teippaus, että tosiaankin toimii ja auttaa. Jes, treenikuvia odotan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu! Auttaa juuri sen verran minkä tarttee, ettei likkaa tue polvea :) niitä tulee kohta! ;)

      Poista
  2. Kiitos teippivinkistä! Nimim. Eilen ei tullut kyykkäämisestä 50kglla mitään...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile :) ittellä helpottaa vasemman polven kanssa :) oikea polvi ei tartte mitään koska on normaali! Tsemppiä treeneihin!

      Poista