perjantai 9. toukokuuta 2014

Motivaatioa arkeen!

"When you feel like quitting...
Think why you started!"

Monet kysyy minulta kuinka löydän motivaatioa treenaamiseen, kun omistan kuusi hevosta ja olen yhtä omistautunut niille kuin kuntosalille? Ja kuinka löydän aikaa kaikkeen, jos hoidan hevoset, treenaan, käyn töissä ja luen vielä pääsykokeisiin? Yksinkertaista: kaikelle tehdään aikaa.

Jos jostain todella pitää niin sille myöskin tehdään aikaa. Hyvä esimerkki on tämä minun hevosharrastukseni. Hevosiin minulla menee todella paljon aikaa päivästä, sillä minä hoidan tällä hetkellä omaa tallia ja sielä 8 asuvaa hevosta. Tämän lisäksi ratsastan ja kilpailen omilla hevosillani, joten tähän lajiin pitää sitoutua 110% itsestään. Aikaa löytyy, sillä rakastan hevosia. Tämä ei ole harrastus, vaan elämäntapa!

Sama pätee kuntosaliin. Mitä eniten tässä pidän, on se, että saan ylittää itseni. Polvionnettomuuteni jälkeen en ikinä olisi kuvitellut itseäni tässä kunnossa. Luulin kaiken liikunnallisen olevan minulle aivan mahdotonta, mutta mitenkäs kävikään? Kyllä, minä voitin itseni ja olen hyvällä tiellä kohti tavoitettani!


Joka päivä pyrin hakemaan motivaatioa harrastuksiini jostain. Selailen joka päivä montaa eri sivustoa ja erilaisia kuvia mm. instagrammissa ja facebookissa. Vaikka en välttämättä hae motivaatioa, saan kuitenkin niistä sitä pelkästään selaamalla ja lukemalla päivityksiä. Alitajuntani pistää nuo mieleen, ja treenin aikana jos tuntuu, että nyt ei enää mene, muistan ne motivaatiokuvat ja jaksan vielä painaa ne viimeiset toistot loppuun.


Ajan sovittaminen on hieman hankalaa, kaikki pitää ajoittaa tarkasti ja työpäivinä salilla ei sitten yhtään vetkutella sillä tuntiin pitää saada treeni tehtyä, ja voin sanoa, että aika kovaa saa vetää jos meinaa kokonaisen treenin + hiitin vetää tuntiin. Joten välillä olen aika loppu treenin jälkeen. Hevoset pyrin hoitamaan työpäivinä heti salin jälkeen ja olenkin sielä sitten ilta yhdeksään asti jolloin pääsen vasta syömään. Sitten tunti lukemista ja unten maille. Ei minulla oikein muuhun jää aikaa, mutta ei tartte. Mitä muuta minä muka tekisin! Viikonloput on tietenkin helpompia koska en ole silloin töissä, silloin saa tehdä kaiken rauhassa ja Samin kanssa yleensä yhdessä treenataankin!


Pidän todella paljon siitä, etta motivoin muita. Ehkä suurin syy miksi tämän blogin perustin. Haluan aidosti tsempata muita eteenpäin ja jos saan olla osana toisen taivalta treenaamisen suhteen, niin saan siitä todella paljon motivaatioa. Olen käynyt "rääkkäämässä" ystäviäni Eveä ja Sonjaa muutaman kerran, ja vaikka tytöt onkin ihan yltäpäältä hiessä ja kärsii, niin se palaute on kuitenkin mahtava. Treeni on mennyt perille ja sitä lähdettiinkin hakemaan. Meidänkin salilla näkee monta kertaa naisia, joilla ei ole mitään havaintoa mitä he tekevät, niin ilomielin vinkkaan hieman miten laitetta käytetään ;) tosin välillä olen niin keskittynyt salilla, etten edes tajua, että sielä on muita samaan aikaan :D

Pointtina on siis, että suosittelen teitä kaikkia hakemaan joka päivä jostain motivaatioa harrastuksiinne. Oli se sitten treenaaminen tai vaikka juuri ratsastus, niin miettikää mistä olette aloittaneet ja kuinka pitkälle olette pääseet. Ajatelkaa sitä, miksi sitä harrastatte ja mikä teitä vie eteenpäin. Jos olet nyt vasta aloittanut treenaamisen, niin toivottavasti tämä kuva motiovoi sinua eteenpäin, sillä olen minäkin jostain aloittanut :)


Loppuun yksi tämän hetken lempitreenibiiseistäni!
Hyviä treenejä kaikille!


6 kommenttia:

  1. Mitä luulet, kuinka paljon kauemmin olisi nykyisen vartalosi saamiseen mennyt aikaa ilman ruokavalion muuttamista? :)
    Kuinka pitkän treenaamisajan jälkeen aloit huomata jo jotain muutoksia? :) Entä kuinka usein kävit salilla kun aloitit ja kuinka usein nykyään? :)

    Tykkään tosi paljon tästä blogista, ja tää antaa kyllä motivaatiota (itsekkin aloittelemassa tätä touhua, mutta on niin vaikea opetella muuttamaan tuokailutottumuksia :D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Voin tehdä tästä sinun kysymyksestä erillisen postauksen, koska varmasti muitakin kiinnostaa tietää tästä enemmän! Kiitos kommentistasi :)

      Poista
    2. Oi kiva ! :) uskon kanssa että monia kiinnostaa :)

      Poista
    3. Juu saadaan vähä lisätietoa minun treeneistäni ;)

      Poista
  2. Miten treenailet jalkojasi, voisitko tehdä listan mitä teet, kuinka paljon ja millä painoilla :)

    VastaaPoista