tiistai 19. elokuuta 2014

Everything will fall into place


Syksy saapuu ja tuo mukanansa uusia tuulia. 
Mitä minulle kuuluu? Hyvää!


Salilla treenit kulkee, vaikka viime viikko olikin hiljaisempi sen suhteen,  sillä piti lukea pääsykokeisiin ja viikonlopun valmennukset ja hevoskisat vei paljon aikaa (pitäähän hevosiakin yhtälailla treenata ja valmistella kisoihin!).  Minulla oli viime viikon perjantaina asioimistulkin pääsykokeet minne minun piti kahden päivän varoitusajalla tehdä kaksi ennakkotehtävää. Ensimmäinen oli itsensä esitteleminen suomeksi ja minun tulkkauskielelläni eli portugaliksi. Tämä videoitiin ja sain aika rennosti kertoa kuinka sopiva olen tulkiksi ;) tämän jälkeen oli kirjallinen tehtävä eli piti kuvitella tilanne että minua, asiointitulkkia, tarvittiin lääkärin vastaanotolle sillä lääkäri on suomalainen ja potilas portugalilainen, joka on kärsinyt pitkään närästyksestä. Piti tehdä vähintään 15 sanan sanaston liittyen närästykseen ja kuvailla kuinka valmistaudun tulkkaustilanteeseen. Tämä oli aika helppo niin olin varma tehtävästä :)

Sain eilen sitten tietää että minut hyväksyttiin kouluun, vaikka olinkin ainoa joka portugalia kääntää! Kulema ei ole ennen tullut vastaan :) koulutus on tiivis vuoden homma ja sen jälkeen valmistun asioimistulkiksi!
Eilen kävin pienen tauon jälkeen voimanostoharkoissa ja tuntui hyvältä! Edellisellä viikolla tein hyvän jalkatreenin (ja en kävellyt kunnolla kahteen päivään...) ja sain tehtyä pitempää sarjaa ilman varmistajaa eli 8x60kg syväkyykkyä :) nyt eilen tehtiin tällasta:
Lämmittely kyykkyä 6x40kg, 6x50kg
- 4x60kg, 4x70kg (mikä meni vähän pipariksi sillä viimeksi silloin kisoissa ottanut näin isoa), 
4x70kg (meni super hyvin kun keskityin!! ), 4x65kg ja 4x60kg
Sitten tehtiin leveää penkkiä  kevyehkösti. 
Alkuun lämmittelyä 20kg ja 30kg:lla!
- 5x40kg, 5x45kg, 4x47,5kg, 4x45kg, 4x42,5kg
Loppuun käsipainoilla rintalihaksia, kädet sivuille 5x6 (10kg:n painot)


On ihanaa kun kaikki loksahtaa paikalleen. Nyt minäkin voin sanoa että opiskelen ;) olen aina halunnut laajentaa kielitaitoani, joten tämä on täydellinen koulutus siihen! Samikin pääsi poliisi amk:n pääsykokeisiin ja jäädään jännittään miten käy! Kisasuunnitelmat pitää ja lokakuun alusta alkaa uusi ruokavalio ja uudet treenit valmentajan kanssa. Voimanostoa jatkan aina välillä, hyvä käydä välissä sitäkin hiomassa, mutta kisoihin keskitytään!

Seuraavassa postauksessa sitten enemmän kuvia!! ;) 
Ruokavaliopostauksen kuvia vielä muutama ottamatta!


6 kommenttia: