torstai 7. elokuuta 2014

The answers!

Tässä niitä vastauksia teidän kysymyksiin!
 Niitä tulikin kiitettävän paljon, vaikka muutama olikin aika asiaton, 
onneksi niitä ei tarvitse edes vilkaista ;) 
Here we go!

1. Pituus?
Olen tasan 160cm, eli aika pätkä ;)

2. Lempiruoka?
Lasagne, isot puoli ra'at pihvit (entrecotê, naudan sisä- ja ulkofile), grillattu kana ja maissi

3. Treenimäärä (viikossa) tunteina?
Noin (riippuen jos hevosten kanssa ei ole menoa) niin käyn noin 4-5 kertaa viikossa ja yksi treeni kestää keskimäärin 1h-1½h.

4. Mikä motivoi minua? Entä kuka sinua motivoi?
Omat saavutukset, se jos olen edistynyt jossakin. Minua motivoi eniten Andreia Brazier ja Nicole Wilkins! Upeita naisa!

 

5. Minne tähtäät?
Tähtään kevään -15 classit fitness kisoihin junioireiden Body Fitness -163cm sarjaan.

6. Oisko sulla mitään hyviä vinkkejä nuorelle naisen alulle joka haaveilee treenatusta muttei välttämättä aivan fitneskropasta? Olen siis alottanu salilla käymisen ja muun urheilun todenteolla!
Tuo on aika helppoa. Kannattaa syödä aina terveellisesti, useita pieniä määriä päivässä, käydä kutosalilla tekemässä peruslihaskunnon treeniä noin 3krt/vko ja muun ohella vaikka 2 vko juoksua, aerobista ;) niillä ei pitäisi tulla liikaa lihasta ei liian laihaksi jäädä! Tärkein on kuunnella omaa kroppaa !

7. Ootko sinkku?
Jos tätä blogia on yhtään seurannut niin on huomannut, että en ole sinkku, vaan avoliitossa :)

8. Onko 15 vuotias vielä liian nuori harrastamaan salilla käyntiä? 
Ei ole mielestäni. Muistaa vaan, että kroppa kasvaa vielä, eikä tee liikaa liian äkkiä.


9. Mikä asia ärsyttää fitness piireissä? 
Tämä "katso minua, syön terveellisesti aina" ja tämän jälkeen isketäänkin hampparin kimmppun. Kyllä minä sanon ainakin suoraan, että käyn kerran viikkoa jossain syömässä täyttä p**kaa, ja miksi esitän että olen tällanen terveysintoilija. Toinen on tämä, että käydään yksi päivä salilla ja sanotaan, että "nyt olen fitness urheilija"..

10. Mitä mieltä oot muuten tästä maitorahkabuumista? 
Maitorahkabuumi? Oonko minä jäljessä, sillä en ole koko buumista kuullut? :o Kai nyt maitorahkaa syödään tämän fitnessbuumin ohella yhtä paljon kuin ennenkin.. Hyvä vaan, rahka on ihan hyväksi :)

11. Parasta herkkua on..?
SUKLAA! Vain Kinder suklaa ja myös Fazerin sininenkin menee...nam..

I'm in heaven! Budapestissa helmikuussa
 12.Mitä teet työksesi? 
Tällä hetkellä olen kesätöissä lihajalostamolla. Ollut ennen tätä jo muutamia kuukausia sielä töissä :) Raskasta, mutta ihantat työntekijät :)

13. Milloin aloitit treenaamaan?
Aloitin kunnolla treenaan tammikuussa 2013. Ennen sitä kävin noin 3-4kk salilla vaan satunnaisesti kaikkia laitteita läpi ilman mitään tietoa mistään :D

14. Milloin innostuit fitneksestä?
Aina olen rakastanut treenattua kroppaa. Muistan silloin kun treenattu kroppa oli kaikkien mielestä niin miehekäs mutta minä olin ainoa, joka sitä kannusti ja ihannoi. Mutta nyt silloin tammikuussa itse innostuin kunnolla ja treenattu itse kohti sitä unelmakroppaa :)

15.  Osaatko sanoa kuinka paljon syöt kaloreita(noin) päivässä? Punnitsetko ruokia vai meetkö silmämääräsesti?
Hmm..näin offikaudella syön jotain 2400-3000 caloria päivässä. Välillä tuntuu, että sekään ei riitä, kun teen niin paljon päivän aikana. En punnitse, vaan silloin jos on tarkka dietti. Muuten menen silmämääräisesti. Ei se extra haittaa ;)

Lovisaa ~
Kuva otettu weheartit.com. Oli niin hyvän näköinen nam!

16. Mitkä on sun "pidemmän tähtäimen" tulevaisuuden suunnitelmia/haaveita elämässä? :)
Haluan, että osaan sujuvasti puhua ainakin6 kieltä, tällä hetkellä puhun sujuvasti 4:ää vaikka osaan ja ymmärrän 6 kieltä. Haluan asua Samin kanssa, pitää hevosia, kilpailla niillä. Kilpailla fitnesskisoissa (katsotaan miten ensimmäiset menee!). Mahdollisesti haluan tehdä tulkin hommia, jotain kansainvälistä meininkiä, ehkä jos innostun niin käyn jonkin kaupallisen tutkinnon. Vaan aika näyttää :)

17. Millä liikkeillä saan tehokkaimman vatsatreenin kuntosalilla ?
Hui, noita on nyt aika paljon..sellaset mopipuoliset vatsaliikkeet, perusrutistuksiinkin lisäpainoja, tekee niin monta kuin pystyy niin, että vatsa on niin kippuralla, että ei nauraan pysty. Näitä pari kolme kertaa viikossa niin äkkiä se sixpäkki sieltä tulee ;)

18.  Miten raha riittää tuohon kaikkeen? kun on hevoset ja kaikki.
Asun kotona, joten ei tarvitse maksaa asumisesta. Ruoat välillä äiti ostaa, joskus ostetaan Samin kanssa omat ruoat. Kaikki treenaukseen liittyen ostan minä, hevosten varusteet, kengitykset, madotukset, kilpailut, luvat maksan minä. Vanhemmat maksaa sähkö, vesi ja lämmitysmaksut tallista ja eläinlääkärin maksut. Käyn töissä ja annan kaikkeni hevosiin ja treeniin. Mihin tarvitsen sitä ylimääräistä rahaa :) kunahn hepat on iloisia niin minäkin olen. ja huom, kotona pidetään omat hepat, joten paaaaljon halvempaa ;)

19.  Lempiliike deltseille?
Eli olkapääliike, ehkä pystypunnerrus tangolla ja käsipainoilla nostot sivuille.

20. Minkälaista ruokavaliota noudatat? Syötkö ihan normaalisti esim. perunaa, riisiä, leipää? :)
Olen miettinyt että jos haluaa pudottaa painoa noin 8kg, niin pitääkö jättää perunat yms. pois? Kiitos, jos vastaat! :)
Tällä hetkellä on hieman löysempi ruokavalio, noudatan omaa listaani (tulossa myöhemmin parempi ruokavalio esittely). Syön leipää (täysjyvä tai ruis), perunaa, tummaa riisiä (joskus en tykkää kovin paljon tummasta riisistä..), punaista ja vaaleaa lihaa, täysjyvä pastaa jne :) Siis noh, hiilareita pitää alkaa vähentämään, mutta ei saa todellakaan jättää kaikkea pois, muuten ei jaksa treenata niitä kiloja pois. Paljon kasviksia ja vaalea lihaa. Täysjyvä tuotteita jne.

21.  Mitä lisäravinteita käytät ja miksi juuri näitä?
Käytän Star Nutritionin palautusjuomaa (on ittele sopinut), Octanea treenin aikana (saan lisävirtaa), l-glutamiinia (proteiinisynteesi paranee ja palautuu nopeammin). Kohta aloitan Beta-Alaniinin käytön (vähentää maitohapon kertymistä lihaksiin).

22. Mistä löytää hyviä salivaateita?
Stadiumissa on edullisia ja ihan hyviä treenivaatteita. Jos haluaa oikein laadukkaita niin minä olen tykännyt Niken ja Betterbodies merkkisistä vaatteista.

Untitled
kuva: weheartit.com
23. Mistä tietää että juuri tämä jauhe/palkkari on juuri minulle hyvä?
Pitää katsoa omat tarpeet, saatko tarpeeksi hiilaria treenin jälkeen ja proteiinia. Millaisia treenejä tekee, ja juuri sen mukaan hakea itselleen sopiva palautusjuoma.

24. Treenaatko kotona myös salin ja hevosten lisäksi? miten?
En kyllä ehdi treenaan enkä tarvitse.

25. Mitä kannattaisi tehdä toisin kun on käynyt reilun 2 vuotta salilla ja tuntuu ettei juuri mitään tapahdu?
Varmasti on jotain tapahtunut, mutta jos näin on käynyt, et ole joko a) syönyt oikein b)tehnyt salilla kaikki loppuun asti c) a ja b yhdessä ja et ole antanut itseni palautua. Ota ennen-jälkeen kuvia!

26. Onko salitreenin jälkeen hyvä juoda palautusjuoma? millainen sen pitäisi mielestäsi olla? ehdotuksia?
Jokaisen treenin jälkeen on hyvä juoda palautusjuoma, millä kroppa saa itsensä palautettua rankan suorituksen jälkeen. Paras on että puolet proteiinia ja puolet hiilaria (mielestäni). Fitnesstukulla on paljon vaihtoehtoja :)

27. Mihin kellon aikoihin yleensä käyt salilla?aamulla illalla? (:
Iltaisin yleensä. Kellon aika vaihtelee hevosten takia.

28. Harrastus mitä haluisit kokeilla?
hmm...ei nyt ihan heti tule mieleen :)

29.  Mikä sut sai aloittamaan tän fitness-harrastuksen?
Treenatun kropan tavoitteleminen. Ja fitness on laaja käsite, minä vaan treenaan :D

30. Miten sun poikaystävä suhtautuu sun harrastukseen?
Hän itse treenaa ahkerasti ja toimii välillä mun "mentoorina", sillä on hyvä kun toinen tietää myös näistä niin voi auttaa. Sami on aivan täysillä mukana ja tukee minua kaikessa :) tämä on meidän yhteinen harrastus


31. Lempivaatteesi?
Mukavat farkut, siisti joko kauluspaita tai elegantti toppi. En pidä kauheesti löysistä vaatteista, en halua näyttää siltä, että päälläni on jokin rätti. Hyvin ja kauniisti istuvat, tyylikkäät vaattet ovat minun puoleen :)

32. Käytkö hierojalla jos/kun sinulle tulee jumeja?
Pyrin käymään kerran kuussa, useasti käy niin että raha menee hevosen hierontaan :D

33.  Mistä saat motivaation treenaukseen huonoina päivinä? 
Sami auttaa minua paljon niinä päivinä. Muistuttaa siitä miksi olen aloittanut ja kuinka pitkällä olen. Myös ennen-jälkeen kuvat auttavat.

Ruokavalioa kysyttiin paljon ja sitä tulee lähiaikoina kunhan itsekin teen selkeen lapun siitä ;) Tässä nämä nyt oli! Jos tulee jotain lisää kysyttävää niin ei muuta kun kommentoimaan ja kyselemään!
 

4 kommenttia:

  1. Fitness buumia sanotaan monesti maitorahkabuumiksi :) Luulen, että tuo yksi kysyjä tarkoitti sitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei! Kiitos kun valaisit minut! :D en tiennyt!

      Poista
  2. Jes tää oli hyvä 😊 kiitos vastauksista!! (: tsemppejä! 😄

    VastaaPoista